Sluit het Vraag het Hilde scherm
Hoi, ik ben Hilde en ik probeer op basis van uw onderwerp of trefwoord een antwoord te geven dat past bij uw vraag.

Sorry, op deze vraag hebben wij momenteel geen antwoord.

U kunt uw vraag anders formuleren of ga naar de klantenservice pagina om contact met ons op te nemen.

veelgestelde vragen

Hoe geef ik mijn meterstanden door? (antwoord verborgen)

Wanneer u klant bent van HVC KringloopEnergie kunt u inloggen in MijnKringloopEnergie (> mijn.kringloopenergie.nl/inloggen). In MijnKringloopEnergie kunt u uw meterstanden doorgeven. Als u een slimme meter heeft worden de meterstanden op afstand uitgelezen.

Wij vragen om uw meterstanden in de volgende gevallen:
1) wanneer u de overstap naar KringloopEnergie heeft gemaakt,
2) gaat verhuizen of,
3) bij het opstellen van uw jaarnota.

Hoe werkt Hilde? (antwoord verborgen)

Hilde werkt het best wanneer u een steekwoord ingeeft, bijvoorbeeld: minicontainer, gft of ophaaldagen. Krijgt u van Hilde geen antwoord op uw vraag? Dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Dit kan via e-mail: klantenservice@hvcgroep.nl of door te bellen met 0800-0700.

Hoe kan ik een nieuwe afvalpas aanvragen voor een onder- of bovengrondse container of afvalbrengstation? (antwoord verborgen)

Met uw afvalpas kunt u afval in een ondergrondse- of bovengrondse container doen of bij een afvalbrengstation of milieustraat brengen. De wijze waarop u een nieuwe afvalpas kunt aanvragen verschilt per gemeente. Voer uw postcode en huisnummer in en de trefwoorden afvalpas aanvragen. U krijgt dan een antwoord die op uw gemeente van toepassing is.

Waar kan ik mijn bouw- en sloopafval kwijt? (antwoord verborgen)

Onder bouw- en sloopafval wordt verstaan het afval dat vrijkomt bij het bouwen, slopen en renoveren van woningen (aard- en nagelvast) zoals schuttingen, grote stukken glas en leidingen.
Voor het aanbieden van (huishoudelijk) afval gelden in elke gemeente specifieke regels. Ik wil u vragen om uw postcode en huisnummer op deze site in te voeren en uw vraag nogmaals aan mij te stellen. U krijgt dan een voor u relevant antwoord en/of informatie die op uw woonsituatie van toepassing is.

Hoe meld ik een warmtestoring? (antwoord verborgen)

Dit kan 24 uur per dag, zeven dagen in de week via het nummer 0800-4823637.

Wanneer bel ik de storingsdienst? (antwoord verborgen)

Als u geen verwarming en warm water heeft. Heeft u wel warm water, maar doet de verwarming het niet? Dan ligt het hoogst waarschijnlijk aan uw binnenhuisinstallatie en belt u zelf een binnenhuisinstallateur. Bij eventuele lekkage van de warmteset belt u de storingsdienst. Dit kan 24 uur per dag, zeven dagen in de week via het nummer 0800-4823637.

Waarom is mijn grof afval niet opgehaald? (antwoord verborgen)

Vervelend dat uw grof afval niet is opgehaald. Dit kan meerdere redenen hebben. Het beste kunt u contact opnemen met onze klantenservice via telefoonnummer 0800-0700

De digitale afvalkalender werkt niet, wat nu? (antwoord verborgen)

Wanneer de digitale afvalkalender niet werkt, kunt u uw vraag ook aan mij stellen. Wanneer u geen juist antwoord op uw vraag krijgt of wanneer u de kalender zelf wilt inzien, neem dan contact op met de klantenservice van HVC via 0800-0700. Zij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 17.00 uur.

Mijn afvalbak is verdwenen? Wat moet ik doen? (antwoord verborgen)

Dit is verschillend per gemeente. Ik wil u vragen om uw postcode en huisnummer op deze site in te voeren en uw vraag nogmaals aan mij te stellen. U krijgt dan een voor u relevant antwoord en/of informatie die op uw woonsituatie van toepassing is.

Waar kan ik plastic zakken voor mijn plastic afval bestellen? (antwoord verborgen)

Voor het aanbieden van (huishoudelijk) afval gelden in elke gemeente specifieke regels. Ik wil u vragen om uw postcode en huisnummer op deze site in te voeren en uw vraag nogmaals aan mij te stellen. U krijgt dan een voor u relevant antwoord en/of informatie die op uw woonsituatie van toepassing is.

Ik heb geld overgemaakt voor een afvalpas en ik heb deze nog niet ontvangen. Wat nu? (antwoord verborgen)

Met uw afvalpas kunt u uw afval in een ondergrondse- of bovengrondse container doen. U kunt een nieuwe of extra afvalpas aanvragen. De wijze waarop verschilt per gemeente. Ik wil u vragen om uw postcode en huisnummer op deze site in te voeren en uw vraag nogmaals aan mij te stellen. U krijgt dan een voor u relevant antwoord en/of informatie die op uw woonsituatie van toepassing is.

Krijg ik een vergoeding als er een storing in de warmte is? (antwoord verborgen)

Alle verbruikers van warmte hebben recht op een vergoeding in geval van een langdurige storing. Dit is het geval als de levering van warmte voor een periode van 4 uur of langer aaneengesloten is onderbroken. Daarnaast zijn leveranciers verplicht tot het houden van storingsregistratiesysteem. Op basis hiervan kan de leverancier overgaan tot vergoeding. U kunt het formulier Compensatieregeling vinden op de pagina Voorwaarden en tarieven. Het verzoek voor compensatievergoeding kunt u aanvragen middels onze Klantenservice. Geeft u daarbij aan de datum en tijd van de warmteonderbreking.

De klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 08:30 tot 17:00 uur. Bel 088-6464100 of stuur een mail aan klantenservice@kringloopenergie.nl.

Waar kan ik mijn asbest kwijt? (antwoord verborgen)

Asbest valt onder bouw- en sloopafval, maar omdat dit gevaar kan opleveren voor de gezondheid zijn er specifieke voorwaarden gesteld aan de wijze waarop asbest wordt aangeleverd. Lees daarom de voorwaarden vooraf goed door. Dit kan per gemeente verschillen. Ik wil u vragen om uw postcode en huisnummer op deze site in te voeren en uw vraag nogmaals aan mij te stellen. U krijgt dan een voor u relevant antwoord.

Ik ben nieuw komen wonen in mijn woning en er is geen afvalpas aanwezig. Wat nu? (antwoord verborgen)

Met uw afvalpas kunt u uw afval brengen bij het afvalbrengstation /milieustraat of ondergrondse container in uw gemeente. U kunt in alle gemeenten een nieuwe afvalpas aanvragen.  De wijze waarop u dit kunt doen verschilt per gemeente. Ik wil u vragen om uw postcode en huisnummer op deze site in te voeren en uw vraag nogmaals aan mij te stellen. U krijgt dan een voor u relevant antwoord en/of informatie die op uw woonsituatie van toepassing is.

Hoe kan ik mijn grof huishoudelijk afval aanbieden? (antwoord verborgen)

Voor het aanbieden van (huishoudelijk) afval gelden in elke gemeente specifieke regels. Ik wil u vragen om uw postcode en huisnummer op deze site in te voeren en uw vraag nogmaals aan mij te stellen. U krijgt dan een voor u relevant antwoord en/of informatie die op uw woonsituatie van toepassing is.

Waar vind ik het afvalbrengstation in mijn gemeente? (antwoord verborgen)

Ik vraag u om uw postcode en huisnummer op deze site in te voeren en uw vraag nogmaals aan mij te stellen. U krijgt dan een voor u relevant antwoord en/of informatie die op uw woonsituatie van toepassing is.

Ik wil graag elektriciteit, gas en/of warmte van HVC KringloopEnergie, hoe meld ik mij aan? (antwoord verborgen)

Via de button/link "Bereken meteen uw duurzaam voordeel" <kringloopenergie.nl/bereken/adres> komt u op de pagina waar u uw postcode en huisnummer in kunt voeren. Daarnaast kunt u zien wat HVC KringloopEnergie u per maand en/of per jaar kost, met de mogelijkheid om u meteen aan te melden.

Hoe kan ik een extra afvalbak aanvragen? (antwoord verborgen)

U wilt graag een extra afvalbak aanvragen. De wijze waarop u dit kunt doen verschilt per gemeente. Ik wil u vragen om uw postcode en huisnummer op deze site in te voeren en uw vraag nogmaals aan mij te stellen. U krijgt dan een voor u relevant antwoord en/of informatie die op uw woonsituatie van toepassing is.

Kan ik de warmtelevering in mijn huis (tijdelijk) stopzetten? (antwoord verborgen)

Ja, dat kan. Als u bijvoorbeeld voor een langere periode niet huis bent, kunt u de warmte levering tijdelijk stopzetten. Draai hiervoor afsluiters 1 en 2 van uw warmte unit dicht. Let op, deze kunnen heet zijn. Als u de afsluiters weer opendraait, moet u de warm-en koudwaterkranen eerst circa een minuut goed laten doorlopen. Dit kunt u het beste doen door de warm-, en koudwaterkraan gelijktijdig open te draaien. Voor de verwarming hoeft u niets te doen.

Hoe ontkoppel ik een radiator als ik warmte heb via het warmtenet? (antwoord verborgen)

Bent u in huis aan het klussen en moet u daarvoor een radiator ontkoppelen? Houd er rekening mee dat u de binnenhuisinstallatie opnieuw moet laten inregelen. U kunt hierover contact opnemen met uw installatiebedrijf. Huurt u een woning? Dan moet u contact opnemen met uw verhuurder.

Wanneer moet ik mijn verwarming ontluchten? (antwoord verborgen)

Het is belangrijk uw radiatoren, convectoren of vloerverwarming regelmatig te ontluchten. Dit draagt bij aan het goed functioneren van de binnenhuisinstallatie. Het ontluchten gaat als volgt:

  • draai alle radiatorkranen open en wacht dan enkele minuten;
  • u zet de ontluchtingsventielen van de radiatoren, convectoren of vloerverwarming open met een speciaal sleuteltje;
  • draai het ventiel direct weer dicht als alle lucht is ontsnapt. Er kan wat vuil water ontsnappen bij het ontluchten;
  • na het ontluchten kunt u de radiatorkranen weer in de oorspronkelijke stand zetten.

Bij wie moet ik zijn voor het onderhoud van de binnenhuisinstallatie? (antwoord verborgen)

De binnenhuisinstallatie is eigendom van de woningeigenaar. Voor het onderhoud moet u bij uw binneninstallateur zijn of bij de verhuuder van uw woning.  Onder binnenhuisinstallatie wordt verstaan: leidingen, radiatoren, convectoren of vloerverwarming in uw woning.

Als ik problemen heb met mijn warmtelevering; wanneer bel ik met HVC KringloopEnergie en wanneer met de binneninstallateur? (antwoord verborgen)

WANNEER BELT U HVC KRINGLOOPENERGIE?

  • Wanneer er geen warm water uit de kraan komt.
  • Bij een lekkage aan de warmte unit:

Draai afsluiters 1, 2, 5 en 6 van uw warmte unit dicht. Bel direct ons storingsnummer 0800 - 482 3637.

WANNEER BELT U UW INSTALLATEUR?

  • Als u een probleem heeft met uw radiator.
  • Problemen met uw temperatuurregeling/thermostaat van de woning.

De binnenhuisinstallatie (radiatoren/vloerverwarming) valt onder uw eigen verantwoordelijkheid. Uw binnenhuisinstallateur kan deze problemen verhelpen.

Hoe kan ik compensatie aanvragen als er een storing is geweest in de warmtelevering? (antwoord verborgen)

Als u een aaneengesloten warmteonderbreking heeft gehad van meer dan vier uur en het betreft een storing in het net (als de warmtelevering stopt door een onaangekondigde onderbreking), dan komt u mogelijk in aanmerking voor een compensatievergoeding. U kunt een compensatievergoeding aanvragen via onze Klantenservice <hvcgroep.nl/klantenservice/contact>. Geeft u daarbij de datum en tijd van de warmteonderbreking door. Wij beoordelen elke situatie afzonderlijk en doen ons best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn.

Ik heb schade door de warmte-installatie, wat moet ik doen? (antwoord verborgen)

U dient de schade te melden bij de eigen (inboedel/opstal)verzekeraar. Deze neemt de schade in behandeling wanneer u een overzicht van de schade opgeeft. Uw verzekeraar schakelt een expert in om de schade te beoordelen en de facturen voor het herstel aan u te vergoeden.Vervolgens wordt dit afgehandeld met HVC KringloopEnergie of een andere partij. Hiervoor hoeft u verder niets te doen.

Wanneer bel ik de storingsdienst voor een warmtestoring? (antwoord verborgen)

Als u geen verwarming en/of warm water heeft. Heeft u wel warm water, maar doet de verwarming het niet? Dan ligt het hoogstwaarschijnlijk aan uw binnenhuisinstallatie en belt u zelf een binnenhuisinstallateur. Bij eventuele lekkage van de warmteset belt u altijd de storingsdienst. De storingsdienst is 24 uur per dag, zeven dagen in de week te bereiken via het nummer 0800-4823637.

Hoe worden de warmtetarieven bepaald? (antwoord verborgen)

De warmtetarieven zijn gebaseerd op de gasprijs, bepaald volgens het Niet-Meer-dan-Anders principe. De ACM stelt jaarlijks landelijk het maximum tarief vast voor zowel vastrecht als verbruikstarieven in Gigajoules (GJ).

Wat voor tarief rekent HVC KringloopEnergie wanneer ik meer elektriciteit teruglever dan dat ik verbruik? (antwoord verborgen)

De elektriciteit die u teruglevert, salderen wij tegen hetzelfde elektriciteitstarief dat u betaalt voor de elektriciteit die u afneemt. Dit is het leveringstarief inclusief energiebelasting, opslag duurzame energie en btw. Als u meer teruglevert dan dat u verbruikt, ontvangt u een vergoeding voor de geleverde elektriciteit. Dit is het tarief per kWh exclusief energiebelasting, opslag duurzame energie en btw. De tarieven worden aangepast op basis van marktontwikkelingen. De tarieven kunt u altijd terugvinden in MijnKringloopEnergie (> mijn.kringloopenergie.nl/inloggen).

Wanneer wijzigen de leveringstarieven bij HVC KringloopEnergie? (antwoord verborgen)

U heeft gekozen voor een variabele leveringsovereenkomst of een vaste leveringsovereenkomst voor één of drie jaar. Bij een vaste overeenkomst gelden de tarieven voor de gekozen contractperiode, deze veranderen binnen de looptijd niet. Bij een variabele leveringsovereenkomst wijzigen de tarieven twee keer per jaar (in januari en juli), hierover wordt u geïnformeerd. De tarieven wijzigen op basis van marktontwikkelingen.

Ik heb een dubbele meter (twee actieve telwerken) en wil wisselen van enkel- naar dubbeltarief of andersom, kan dat? (antwoord verborgen)

Nee, helaas is dat niet mogelijk bij HVC KringloopEnergie. Bij het afsluiten van een leveringsovereenkomst voor energie wordt gekeken naar de aansluitingen die u heeft op uw leveradres. Deze aansluiting bepaalt of u wordt afgerekend tegen een enkel- of dubbeltarief.

Wat houdt een enkeltarief en een dubbeltarief in? (antwoord verborgen)

Het enkeltarief is één tarief waartegen uw energie wordt afgerekend. Dit enkeltarief betaalt u alleen wanneer u een enkele meter heeft. Het dubbeltarief bestaat uit een normaal- en een daltarief waartegen uw energie wordt afgerekend. Het dubbeltarief betaalt u alleen wanneer u een dubbele meter heeft. Het daltarief (ook wel daluren genoemd) betaalt u ’s nachts, in het weekend en tijdens feestdagen. U betaalt het daltarief van 23:00 uur tot 07:00 uur (voor Noord-Brabant, Limburg en een aantal gemeenten in Zuid-Holland van 21:00 uur tot 07:00 uur), in de weekenden en op de volgende feestdagen: Nieuwjaarsdag, 2e paasdag, Koningsdag, Hemelvaartsdag, 2e Pinksterdag, 1e en 2e Kerstdagen. De tarieven vindt u terug op het Tarievenblad (>hvcgroep.nl/voorwaarden-en-tarieven).

Krijg ik een boete wanneer ik voortijdig mijn leveringsovereenkomst opzeg? (antwoord verborgen)

Als u uw leveringsovereenkomst voor het einde van het contract wilt ontbinden, dan brengen wij hiervoor een opzegvergoeding in rekening. De hoogte van de opzegvergoeding is afhankelijk van de resterende duur van de overeenkomst, deze kunt u terugvinden op het tarievenblad (>hvcgroep.nl/voorwaarden-en-tarieven). Als u vragen heeft over de opzegvergoeding, dan kunt u contact opnemen met onze Klantenservice (>hvcgroep.nl/klantenservice/contact).

Ik wil graag mijn leveringsovereenkomst verlengen, hoe doe ik dat? (antwoord verborgen)

U hoeft daarvoor niets te doen. Voordat uw leveringsovereenkomst afloopt, ontvangt u van HVC KringloopEnergie bericht over het nieuwe aanbod.

Ik ga verhuizen, wat moet ik doen met mijn leveringsovereenkomst voor elektriciteit, gas en/of warmte? (antwoord verborgen)

Voor elektriciteit en gas kunt u uw leveringsovereenkomst meenemen naar het nieuwe adres. Neem contact op met onze Klantenservice (>hvcgroep.nl/klantenservice/contact), wij helpen u graag om de wijziging door te voeren. Voor warmte geldt dat uw leveringsovereenkomst eindigt, omdat de nieuwe bewoner zich voor warmte aanmeldt.

Ik wil graag mijn betaalgegevens wijzigen, hoe kan ik dat doen? (antwoord verborgen)

Als u uw incassodatum, IBAN en/of tenaamstelling wilt wijzigen, neemt u dan contact op met onze Klantenservice (>hvcgroep.nl/klantenservice).

Hoe kan ik mijn inloggegevens voor MijnKringloopEnergie wijzigen? (antwoord verborgen)

U kunt via MijnKringloopEnergie uw wachtwoord veranderen. Als u uw e-mailadres wilt wijzigingen, neemt u dan contact op met onze Klantenservice https://www.hvcgroep.nl/klantenservice.

Kan ik een leveringsovereenkomst afsluiten als ik bij een andere energieleverancier nog een lopende leveringsovereenkomst heb? (antwoord verborgen)

Ja, dat kan. U moet dan wel rekening houden met een eventuele opzegvergoeding/boete van uw huidige energieleverancier voor het vroegtijdig beëindigen van uw leveringsovereenkomst. HVC KringloopEnergie vergoedt deze boete niet.

De leveringsovereenkomst bij mijn oude energieleverancier staat op een andere naam, kan ik mijzelf dan toch aanmelden voor HVC KringloopEnergie? (antwoord verborgen)

Ja, dat kan. Uw leveringsovereenkomst wordt gekoppeld aan de aansluitingen op uw leveradres, niet aan uw naam.

Kan ik tijdelijk op twee adressen tegelijk geleverd krijgen, bijvoorbeeld wanneer ik ga verhuizen? (antwoord verborgen)

Ja, dat kan. Wanneer u tijdelijk op twee adressen HVC KringloopEnergie wilt ontvangen, helpen wij u graag met uw vraag. U kunt hiervoor het beste contact opnemen met onze Klantenservice (>hvcgroep.nl/klantenservice).

Hoe wordt de startdatum van mijn leveringsovereenkomst bepaald? (antwoord verborgen)

U kunt zelf aangeven wanneer u de leveringsovereenkomst wilt laten ingaan. De start van de energielevering is 14 dagen na ondertekenening van de leveringsovereenkomst. Deze staat aangegeven op uw overeenkomst.

Wat houdt een enkele en dubbele meter in? (antwoord verborgen)

Iedereen die energie geleverd krijgt, heeft een enkele of dubbele meter. Met een enkele meter wordt de energie die u verbruikt afgerekend tegen één tarief. Met een dubbele meter tegen twee tarieven: piekuren en daluren. De meterstand voor het daltarief is van toepassing op het daltarief. Dat betaalt u ‘s nachts, in het weekend en tijdens feestdagen. De meterstand voor het normaaltarief is van toepassing op het normaaltarief en geldt op werkdagen van 7:00 tot 23:00 uur. Als u in Noord-Brabant of Limburg woont, geldt het normaaltarief op werkdagen van 7:00 tot 21:00 uur. Dit geldt alleen voor elektriciteit, de gasprijs wordt afgerekend tegen één tarief https://www.hvcgroep.nl/voorwaarden-en-tarieven.

Wat is een slimme meter? (antwoord verborgen)

Een slimme meter stuurt uw meterstanden automatisch door naar uw energieleverancier. Zo krijgt u inzicht in uw energieverbruik. Dit helpt u met energie en geld besparen. De slimme meter registreert hoeveel stroom en gas u verbruikt. Een slimme meter heeft 4 telwerken die zijn af te lezen: 1.81 - 1.8.2. -  2.8.1 - 2.8.2. Het eerste telwerk staat voor dal/nacht vebruik, de tweede voor piek/dag verbruik. De laatste twee teruglevering van energie in periode dal/nacht en piek/dag.

Ik heb een slimme meter, maar ik heb toch een meterstanden verzoek ontvangen, hoe kan dat? (antwoord verborgen)

Wanneer u een slimme meter heeft en toch een meterstandenverzoek van ons ontvangt, kunnen we uw slimme meter waarschijnlijk niet uitlezen. Het kan ook zijn dat u alleen voor elektriciteit of voor gas een slimme meter heeft. Voor vragen over uw slimme meter kunt u het beste bellen met uw netbeheerder. Deze is namelijk eigenaar van uw slimme meter.

Ik heb mijn meterstanden al doorgegeven aan HVC KringloopEnergie, waarom ontvang ik een herinnering? (antwoord verborgen)

Wanneer u de meterstanden al aan ons heeft doorgegeven maar u ontvangt toch een herinnering, kan het zijn dat er iets mis is gegaan. In dat geval kunt u even contact opnemen met onze Klantenservice (>hvcgroep.nl/klantenservice) zodat we kunnen kijken wat er aan de hand is.

Kan ik ook een slimme thermostaat nemen in combinatie met warmte? (antwoord verborgen)

Hierover kunt u het beste contact opnemen met uw binneninstallateur. Uw installateur kan beoordelen of een warmtewisselaar plaatsen mogelijk is.

Ik heb de verkeerde of te laat mijn meterstanden doorgegeven, wat moet ik doen? (antwoord verborgen)

Als u de meterstanden verkeerd heeft ingevuld, neemt u dan contact op met onze Klantenservice (>hvcgroep.nl/klantenservice/contact). Als u uw meterstanden te laat of niet heeft doorgegeven, schatten wij uw meterstanden; mocht het werkelijke verbruik anders zijn, dan wordt dit bij de jaarnota weer verrekend.

Wanneer moet ik mijn meterstanden doorgeven? (antwoord verborgen)

In de volgende gevallen vragen wij aan u uw meterstanden door te geven: 1) wanneer u de overstap naar HVC KringloopEnergie heeft gemaakt, 2) bij het opstellen van uw jaarnota, 3) als u gaat verhuizen.

Is het mogelijk om een betalingsregeling te treffen? (antwoord verborgen)

Als het door omstandigheden niet lukt een nota te betalen, kunnen we een betalingsregeling treffen voor de jaar- of eindnota. Hiervoor kunt u contact opnemen met onze Klantenservice (>hvcgroep.nl/klantenservice/contact). Het is niet mogelijk om een betalingsregeling te treffen voor uw termijnnota.

Waar kan ik mijn (jaar)nota's inzien? (antwoord verborgen)

In MijnKringloopEnergie (>mijn.kringloopenergie.nl/inloggen) kunt u alle nota's vinden. Zowel de nota's voor uw termijnbedragen als de jaarnota. Wanneer u betaalt via bankoverschrijving ontvangt u van ons een melding dat de (jaar)nota klaarstaat. Als u betaalt via automatische incasso, krijgt u alleen bericht wanneer uw jaarnota klaarstaat.

Naar welk IBAN kan ik mijn betalingen overmaken? (antwoord verborgen)

U kunt uw betaling overmaken naar IBAN NL82INGB0701594500 ten name van HVC energie B.V. onder vermelding van het nota- en uw klantnummer.

Wordt mijn termijnbedrag aangepast naar aanleiding van de jaarnota? (antwoord verborgen)

Ja, op basis van het verbruik van voorgaande jaren wordt het termijnbedrag aangepast.

Wanneer kan ik mijn jaarnota verwachten? (antwoord verborgen)

U krijgt uw jaarnota een jaar na de start van uw leveringsovereenkomst. Daarna ontvangt u deze elk jaar rond dezelfde periode.

Wanneer wordt mijn termijnbedrag van mijn rekening afgeschreven? (antwoord verborgen)

Op de termijnnota kunt u zien wanneer we uw termijnbedrag afschrijven. Dit is binnen 14 dagen na de datum op de nota. De nota kunt u vinden in MijnKringloopEnergie (>mijn.kringloopenergie.nl/inloggen).

Waaruit bestaat mijn termijnbedrag? (antwoord verborgen)

Het termijnbedrag voor elektriciteit en gas wordt voor iedereen op dezelfde manier bepaald en bestaat uit een optelsom van de volgende onderdelen: 1) de leveringskosten voor elektriciteit en gas, 2) netbeheerkosten, 3) belastingen, waaronder energiebelasting, opslag duurzame energie  en btw. Het termijnbedrag voor warmte bestaat uit de volgende onderdelen: 1) de leveringskosten voor warmte en 2) de kosten voor huur en onderhoud van de afleverset.

Ik heb zonnepanelen. Kan ik bij mijn aanmelding voor HVC KringloopEnergie aangeven dat ik elektriciteit teruglever? (antwoord verborgen)

Ja, u kunt bij het berekenen van uw maandbedrag rekening houden met teruglevering. Dit doet u door naast het invoeren van uw verbruik ook de teruglevering in te voeren.

Waar kan ik aangeven dat ik zonnepanelen heb? (antwoord verborgen)

Als u zonnepanelen heeft, dan is het belangrijk dat uw zonnepanelen worden aangemeld bij uw netbeheerder op energieleveren.nl (>www.energieleveren.nl). Zo wordt uw opgewekte elektriciteit geregistreerd en kunnen wij deze verrekenen met uw verbruik.

Kan een (nieuwbouw)woning of gebouw dat in het warmtegebied ligt, aangesloten worden op het warmtenet van HVC? (antwoord verborgen)

Heeft u vragen over het aansluiten van een woning of gebouw, neemt u dan contact op met onze klantenservice (>hvcgroep.nl/klantenservice/contact).

Kan ik voor de levering van warmte ook kiezen voor een andere leverancier? (antwoord verborgen)

Bij een aansluiting op het warmtenet is het niet mogelijk om te kiezen voor een andere energieleverancier, omdat er geen landelijk netwerk is zoals bij elektriciteit en gas.

Ik ben aangesloten op het warmtenet van HVC, is het mogelijk om ook elektriciteit af te nemen van HVC KringloopEnergie? (antwoord verborgen)

Ja, dat kan. U kunt via uw MijnKringloopEnergie (>mijn.kringloopenergie.nl/inloggen) heel gemakkelijk elektriciteit toevoegen. Bent u een nieuwe warmteklant, dan kunt u bij uw aanmelding voor warmte ook aangeven dat u elektriciteit wil afnemen.

Neemt HVC KringloopEnergie de opzegvergoeding (boete voor contractbreuk) over? (antwoord verborgen)

Nee, HVC KringloopEnergie neemt de boete bij contractbreuk met uw huidige energieleverancier (de opzegvergoeding) niet over.

Mijn oude energieleverancier heeft nog een termijnbedrag geincasseerd, gaat de overstap wel goed? (antwoord verborgen)

Energieleveranciers hebben zes weken de tijd om een opzegging administratief te organiseren. Daardoor kan het gebeuren dat uw oude energieleverancier nog een termijnbedrag in rekening brengt. U betaalt nooit dubbel voor uw energie, omdat het teveel betaalde bedrag wordt verrekend op uw eindnota.

Kan ik met spoed aangesloten worden? (antwoord verborgen)

Nee, helaas kunnen wij geen spoedaanvragen behandelen. Let op, u loopt het risico om door de netbeheerder te worden afgesloten wanneer u te lang geen (vervangende) leverancier heeft. Wij adviseren u contact op te nemen met uw oude leverancier.
 

Moet ik mijn huidige energieleverancier op de hoogte stellen van de overstap naar HVC KringloopEnergie? (antwoord verborgen)

Nee, dat is niet nodig. Net voor de startdatum van levering (de datum kunt u terugvinden in uw leveringsovereenkomst) geven wij uw overstap door aan uw oude energieleverancier. U ontvangt, binnen zes weken, een bevestiging van de opzegging en een bericht over de eindnota.
 

Heb ik een e-mailadres nodig om me aan te melden bij HVC KringloopEnergie? (antwoord verborgen)

Dat klopt, u heeft een e-mailadres nodig om u aan te melden. Een e-mailadres is nodig voor toegang tot uw gegevens op MijnKringloopEnergie via de website en voor het ontvangen van e-mails over uw overeenkomst.
 

Waar kan ik mijn (jaar)nota's inzien? (antwoord verborgen)

In het menu van MijnKringloopEnergie (mijn.kringloopenergie.nl) kunt u klikken op Nota's. Hier vindt u het overzicht van alle nota's en de bijbehorende status van betaling. Als u de betaling regelt via bankoverschrijving zullen wij u informeren over de nota die klaarstaat.

Ik wil graag mijn afvalbak omruilen voor een groter of kleiner exemplaar. Kan dit en hoe kan ik dit regelen? (antwoord verborgen)

Dit is verschillend per gemeente. Ik wil u vragen om uw postcode en huisnummer op deze site in te voeren en uw vraag nogmaals aan mij te stellen. U krijgt dan een voor u relevant antwoord en/of informatie die op uw woonsituatie van toepassing is.

Hoe geef ik mijn verhuizing door? (antwoord verborgen)

Wanneer u gaat verhuizen helpt de klantenservice van HVC KringloopEnergie u graag verder.

De klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 08:30 tot 17:00 uur. Bel 088-6464100 of stuur een mail aan klantenservice@kringloopenergie.nl.

 

 

Mijn bak is niet geleegd, bij wie kan ik dit melden? (antwoord verborgen)

U kunt dit melden bij de klantenservice van HVC via 0800-0700.

Stel hier uw vraag

Velden met een * zijn verplicht.