Sluit het Vraag het Hilde scherm
Hoi, ik ben Hilde en ik probeer op basis van uw onderwerp of trefwoord een antwoord te geven dat past bij uw vraag.

Sorry, op deze vraag hebben wij momenteel geen antwoord.

U kunt uw vraag anders formuleren of ga naar de klantenservice pagina om contact met ons op te nemen.

veelgestelde vragen

Waar kan ik compost halen? (antwoord verborgen)

Voor elke gemeente gelden er andere mogelijkheden voor het ontvangen van compost. Ik wil u vragen om uw postcode en huisnummer op deze site in te voeren en uw vraag nogmaals aan mij te stellen. U krijgt dan een voor u relevant antwoord en/of informatie die op uw woonsituatie van toepassing is.

Ik heb last van plaagdieren. Bij wie moet ik de melding doen? (antwoord verborgen)

Ik vraag u om uw postcode en huisnummer op deze site in te voeren en uw vraag nogmaals aan mij te stellen. U krijgt dan een voor u relevant antwoord en/of informatie die op uw woonsituatie van toepassing is.

Waar kan ik mijn asbest kwijt? (antwoord verborgen)

Asbest valt onder bouw- en sloopafval, maar omdat dit gevaar kan opleveren voor de gezondheid zijn er specifieke voorwaarden gesteld aan de wijze waarop asbest wordt aangeleverd. Lees daarom de voorwaarden vooraf goed door. Dit kan per gemeente verschillen. Ik wil u vragen om uw postcode en huisnummer op deze site in te voeren en uw vraag nogmaals aan mij te stellen. U krijgt dan een voor u relevant antwoord.

Ik wil graag mijn afvalbak omruilen voor een groter of kleiner exemplaar. Kan dit en hoe kan ik dit regelen? (antwoord verborgen)

Dit is verschillend per gemeente. Ik wil u vragen om uw postcode en huisnummer op deze site in te voeren en uw vraag nogmaals aan mij te stellen. U krijgt dan een voor u relevant antwoord en/of informatie die op uw woonsituatie van toepassing is.

Hoe kan ik een extra afvalbak aanvragen? (antwoord verborgen)

U wilt graag een extra afvalak aanvragen. De wijze waarop u dit kunt doen verschilt per gemeente. Ik wil u vragen om uw postcode en huisnummer op deze site in te voeren en uw vraag nogmaals aan mij te stellen. U krijgt dan een voor u relevant antwoord en/of informatie die op uw woonsituatie van toepassing is.

Waar kan ik mijn chipszak kwijt? (antwoord verborgen)

Dit is verschillend per gemeente. Ik wil u vragen om uw postcode en huisnummer op deze site in te voeren en uw vraag nogmaals aan mij te stellen. U krijgt dan een voor u relevant antwoord en/of informatie die op uw woonsituatie van toepassing is.

Waar vind ik het afvalbrengstation in mijn gemeente? (antwoord verborgen)

Ik vraag u om uw postcode en huisnummer op deze site in te voeren en uw vraag nogmaals aan mij te stellen. U krijgt dan een voor u relevant antwoord en/of informatie die op uw woonsituatie van toepassing is.

Hoe kan ik mijn grof huishoudelijk afval aanbieden? (antwoord verborgen)

Voor het aanbieden van (huishoudelijk) afval gelden in elke gemeente specifieke regels. Ik wil u vragen om uw postcode en huisnummer op deze site in te voeren en uw vraag nogmaals aan mij te stellen. U krijgt dan een voor u relevant antwoord en/of informatie die op uw woonsituatie van toepassing is.

Krijg ik een vergoeding als er een storing in de warmte is? (antwoord verborgen)

Alle verbruikers van warmte hebben recht op een vergoeding in geval van een langdurige storing. Dit is het geval als de levering van warmte voor een periode van 4 uur of langer aaneengesloten is onderbroken. Daarnaast zijn leveranciers verplicht tot het houden van storingsregistratiesysteem. Op basis hiervan kan de leverancier overgaan tot vergoeding. U kunt het formulier Compensatieregeling vinden op de pagina Voorwaarden en tarieven. Het verzoek voor compensatievergoeding kunt u aanvragen middels onze Klantenservice. Geeft u daarbij aan de datum en tijd van de warmteonderbreking.

Waar kan ik plastic zakken voor mijn plastic afval bestellen? (antwoord verborgen)

Voor het aanbieden van (huishoudelijk) afval gelden in elke gemeente specifieke regels. Ik wil u vragen om uw postcode en huisnummer op deze site in te voeren en uw vraag nogmaals aan mij te stellen. U krijgt dan een voor u relevant antwoord en/of informatie die op uw woonsituatie van toepassing is.

Wat hoort er bij plastic? (antwoord verborgen)

Voor het aanbieden van (huishoudelijk) afval gelden in elke gemeente specifieke regels. Ik wil u vragen om uw postcode en huisnummer op deze site in te voeren en uw vraag nogmaals aan mij te stellen. U krijgt dan een voor u relevant antwoord en/of informatie die op uw woonsituatie van toepassing is.  

Mijn afvalbak is verdwenen? Wat moet ik doen? (antwoord verborgen)

Dit is verschillend per gemeente. Ik wil u vragen om uw postcode en huisnummer op deze site in te voeren en uw vraag nogmaals aan mij te stellen. U krijgt dan een voor u relevant antwoord en/of informatie die op uw woonsituatie van toepassing is.

De digitale afvalkalender werkt niet, wat nu? (antwoord verborgen)

Wanneer de digitale afvalkalender niet werkt, kunt u uw vraag ook aan mij stellen. Wanneer u geen juist antwoord op uw vraag krijgt of wanneer u de kalender zelf wilt inzien, neem dan contact op met de klantenservice van HVC via 0800-0700. Zij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 17.00 uur.

Waarom is mijn grof afval niet opgehaald? (antwoord verborgen)

Vervelend dat uw grof afval niet is opgehaald. Dit kan meerdere redenen hebben. Het beste kunt u contact opnemen met onze klantenservice via telefoonnummer 0800-0700

Wanneer bel ik de storingsdienst? (antwoord verborgen)

Als u geen verwarming en warm water heeft. Heeft u wel warm water, maar doet de verwarming het niet? Dan ligt het hoogst waarschijnlijk aan uw binnenhuisinstallatie en belt u zelf een binnenhuisinstallateur. Bij eventuele lekkage van de warmteset belt u de storingsdienst. Dit kan 24 uur per dag, zeven dagen in de week via het nummer 0800-4823637.

Kan ik groene elektriciteit van HVC aanvragen? (antwoord verborgen)

Het is mogelijk om klant te worden van HVC voor de levering van groene elektriciteit, en ook gas. U kunt op onze website kringloopenergie.nl een berekening maken (via de link 'Meld u direct aan') en aanmelden voor HVC KringloopEnergie. We bieden zowel elektriciteit als gas tegen inkoopprijzen.

Hoe meld ik een storing? (antwoord verborgen)

Dit kan 24 uur per dag, zeven dagen in de week via het nummer 0800-4823637.

Mijn bak is niet geleegd, bij wie kan ik dit melden? (antwoord verborgen)

U kunt dit melden bij de klantenservice van HVC via 0800-0700.

Waar kan ik mijn bouw- en sloopafval kwijt? (antwoord verborgen)

Onder bouw- en sloopafval wordt verstaan het afval dat vrijkomt bij het bouwen, slopen en renoveren van woningen (aard- en nagelvast) zoals schuttingen, grote stukken glas en leidingen. Voor het aanbieden van (huishoudelijk) afval gelden in elke gemeente specifieke regels. Ik wil u vragen om uw postcode en huisnummer op deze site in te voeren en uw vraag nogmaals aan mij te stellen. U krijgt dan een voor u relevant antwoord en/of informatie die op uw woonsituatie van toepassing is.

Hoe werkt Hilde? (antwoord verborgen)

Hilde werkt het best wanneer u een steekwoord ingeeft, bijvoorbeeld: minicontainer, gft of ophaaldagen. Krijgt u van Hilde geen antwoord op uw vraag? Dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Dit kan via e-mail: klantenservice@hvcgroep.nl of door te bellen met 0800-0700.

Hoe kan ik een nieuwe of extra afvalpas aanvragen voor een onder- of bovengrondse container of afvalbrengstation? (antwoord verborgen)

Met uw afvalpas kunt u afval in een ondergrondse- of bovengrondse container doen of bij een afvalbrengstation of milieustraat brengen. U kunt een nieuwe of extra (alléén Zaandam) afvalpas aanvragen. De wijze waarop verschilt per gemeente. Ik wil u vragen om uw postcode en huisnummer op deze site in te voeren en uw vraag nogmaals aan mij te stellen. U krijgt dan een voor u relevant antwoord en/of informatie die op uw woonsituatie van toepassing is.

Stel hier uw vraag

Velden met een * zijn verplicht.

CAPTCHA
Deze vraag is om te controleren dat u een mens bent, om geautomatiseerde invoer (spam) te voorkomen.