foto van een medewerker van HVC

Klantenservice

Heb je vragen? Kijk dan even tussen de meest gestelde vragen, misschien hebben we jouw vraag al eens beantwoord. Mocht je er toch niet uitkomen, of wil je een storing melden, neem dan contact met ons op. 

Veelgestelde vragen

Selecteer voor antwoord

Bekijk ons aanbod en meld je eenvoudig online aan. Wat betreft stroom kun je kiezen uit biostroom, zonne-energie of windenergie. 

HVC compenseert de CO2 die vrijkomt bij het gebruik van gas.

 

Selecteer voor antwoord

Dit verschilt per gemeente.

extra papier-, plastic- of gft-bak aanvragen?
Neem contact op met onze klantenservice.

extra restafvalbak aanvragen?
In de meeste gevallen regel je dit via jouw gemeente. Er zijn kosten en voorwaarden aan verbonden:

  • Er is dan of een medische verklaring nodig of
  • er moeten meer dan 5 bewoners staan ingeschreven op hetzelfde adres of
  • je hebt 3 jonge kinderen die luiers dragen.

Selecteer voor antwoord

Is er een storing bekend?

Check eerst of er een warmtestoring is via de pagina van de klantenservice.

Is er geen storing?

Heb je geen verwarming én warm water? Of lekt je warmte unit?

Bel de storingsdienst via 0800 – 482 3637, keuze 1 
Dit kan 24 uur per dag, 7 dagen in de week

Heb je wel warm water en doet de verwarming het niet?

Waarschijnlijk ligt het aan de binnenhuisinstallatie. Neem contact op met je binnenhuisinstallateur.   

Selecteer voor antwoord

Ben je niet in de gelegenheid om het grof afval naar het afvalbrengstation te brengen? Maak dan online een afspraak voor het ophalen van jouw grof afval. Je ontvangt per mail een bevestiging met daarin de datum waarop HVC het afval ophaalt. Pas als je deze bevestigingsmail hebt ontvangen, is de afspraak definitief. Kijk voor de zekerheid ook in je ongewenste mail.

Zet het grof afval uiterlijk om 7.30 uur op de afgesproken plaats. Bundel het afval zo, dat het door één persoon te tillen is. Bouw- en sloopafval (steen, beton, glas, etc) halen wij niet op. 

Wil je iemand spreken van de klantenservice?

De klantenservice is momenteel gesloten.

Onze klantenservice voor afval en energie is bereikbaar van maandag tot vrijdag tussen 08:00 en 17:00.

Contact over afval

Gaat je vraag over afval stel hem aan onze klantenservice. Wij helpen je graag.

Reactietijden op werkdagen:

  • Chat, 1 minuut
  • Social media, binnen 1 uur
  • Bellen, 5 minuten
  • Contactformulier, 3 werkdagen

Contact over energie en warmte

Gaat je vraag over energie of warmte, stel hem aan onze klantenservice. Wij helpen je graag.

Reactietijden op werkdagen:

  • Chat, 5 minuten
  • Bellen, direct
  • Contactformulier, 3 werkdagen

 

Warmtestoring melden?

Heb je een warmtestoring? Bel ons op 0800 4823637. Je kunt ons 7 dagen per week, 24 uur per dag bereiken.

Bekende storingen

Geplande werkzaamheden

Meldingen

Onze adressen

overzichtsfoto van de afvalenergiecentrale in Alkmaar

Bezoek Alkmaar

Jadestraat 1
1812 RD Alkmaar
overzichtsfoto van de afvalenergiecentrale in Dordrecht

Bezoek Dordrecht

Baanhoekweg 38
3313 LA Dordrecht
Twee mensen staan in de composteringshal in Middenmeer een van hen wijst naar een installatie en op de voorgrond ligt een hoop compost

Bezoek Middenmeer

Koggenrandweg 1
1775 RG Middenmeer
4 kinderen kijken vanaf een balustrade op het afvalbrengstation naar containers

Postadres

Postbus 9199
1800 GD Alkmaar

Voor pers en media

Onze medewerkers zijn van ma-vr van 08:00 tot 17:00 beschikbaar.

Ben je een vertegenwoordiger van de media en heb je vragen over een onderwerp of een interviewverzoek? Neem tijdens kantooruren contact op met onze afdeling Communicatie. Bel 072 541 13 11 (algemeen nummer van HVC)

Download de HVC app!

  • Directe toegang tot de afvalkalender.
  • Krijg notificaties als je de container aan de straat moet zetten.
  • Alle informatie over het scheiden van je afval altijd bij de hand.
Jongen met muts en telefoon in de hand, leunt tegen een plastic bak. In de plastic zitten lege schoonmaakflessen, een blikje en een leeg drinkpak.