Projectleider staat bij het zonnepark Zuyderzon een geeft bezoekers van de open dag uitleg

Klantenservice

Heb je vragen? Kijk dan even tussen de meest gestelde vragen, misschien hebben we jouw vraag al eens beantwoord.  Mocht je er toch niet uitkomen, of wil je een storing melden, neem dan contact met ons op. 

Veelgestelde vragen

Selecteer voor antwoord

Als de bak niet is geleegd, meld dit dan bij onze klantenservice. Wij helpen je graag.

Selecteer voor antwoord

Dit verschilt per gemeente. Wil je een extra papier-, plastic- of gft-bak aanvragen dan kan dat in veel gevallen via onze klantenservice.

Wil je een extra restafvalbak aanvragen, dan kan je die in de meeste gevallen via de gemeente regelen. Er is dan of een medische verklaring nodig, er moeten meer dan 5 bewoners staan ingeschreven op hetzelfde adres of je hebt 3 jonge kinderen die luiers dragen. Voor een extra restafvalbak kunnen kosten worden gerekend.

Selecteer voor antwoord

Alle verbruikers van warmte hebben recht op een vergoeding in geval van een langdurige storing, tenzij dit een geplande onderbreking is waarover je een brief of mail hebt gehad.

Je krijgt een vergoeding als de levering van warmte voor een periode van 8 uur of langer aaneengesloten is onderbroken. Let op: er is een vrijstelling van 1 x per jaar 24 uur geen warmtelevering. Daarnaast zijn leveranciers verplicht tot het houden van storingsregistratiesysteem. Op basis hiervan kan de leverancier overgaan tot vergoeding. Bekijk de compensatieregeling. Het verzoek voor compensatievergoeding vraag je aan via onze klantenservice. Geef daarbij de datum en tijd van de warmteonderbreking aan. 

Selecteer voor antwoord

Ja, je kan het termijnbedrag wijzigen in Mijn HVC onder het kopje Termijnbedrag. Het termijnbedrag kan je zelf met 100% verhogen en met 10% verlagen. Wil je een wijziging in het termijnbedrag doorvoeren die hiervan afwijkt, verzoeken we je contact op te nemen met de klantenservice. Wij helpen je dan graag verder.

Selecteer voor antwoord

Bel de storingsdienst als er geen verwarming en warm water is of bij een eventuele lekkage van de warmte unit. Dit kan 24 uur per dag, 7 dagen in de week via 0800 – 482 3637, keuze 1

Wel warm water, maar doet de verwarming het niet? Dan ligt het hoogst waarschijnlijk aan de binnenhuisinstallatie. Neem dan contact op met je binnenhuisinstallateur.   

Selecteer voor antwoord

Ben je niet in de gelegenheid om het grof afval naar het afvalbrengstation te brengen? Maak dan online een afspraak voor het ophalen van jouw grof afval. Je ontvangt dan een bevestiging met daarin de datum waarop HVC het afval ophaalt.

Zet het grof afval uiterlijk om 7.30 uur op de afgesproken plaats. Bundel het afval zo, dat het door één persoon te tillen is. Bouw- en sloopafval (steen, beton, glas, etc) halen wij niet op. 

Wil je iemand spreken van de klantenservice?

De klantenservice is momenteel gesloten.

Onze klantenservice afval is bereikbaar van maandag tot vrijdag tussen 08:00 en 17:00.

Onze klantenservice energie is bereikbaar van maandag tot vrijdag tussen 08:30 en 17:00.

Contact over afval

Gaat je vraag over afval stel hem aan onze klantenservice. Wij helpen je graag.

Reactietijden op werkdagen:

  • Chat, 1 minuut
  • Social media, binnen 1 uur
  • Bellen, 5 minuten
  • Contactformulier, 3 werkdagen

 

Contact over energie

Gaat je vraag over energie of warmte, stel hem aan onze klantenservice. Wij helpen je graag.

Reactietijden op werkdagen:

  • Bellen, direct
  • E-mail, 2 werkdagen

 

Warmtestoring melden?

Heb je een warmtestoring? Bel ons op 0800 4823637. Je kunt ons 7 dagen per week, 24 uur per dag bereiken.

Bekende storingen

Geplande werkzaamheden

Meldingen

Onze adressen

overzichtsfoto van de afvalenergiecentrale in Alkmaar

Bezoek Alkmaar

Jadestraat 1
1812 RD Alkmaar
overzichtsfoto van de afvalenergiecentrale in Dordrecht

Bezoek Dordrecht

Baanhoekweg 38
3313 LA Dordrecht
Twee mensen staan in de composteringshal in Middenmeer een van hen wijst naar een installatie en op de voorgrond ligt een hoop compost

Bezoek Middenmeer

Koggenrandweg 1
1775 RG Middenmeer
4 kinderen kijken vanaf een balustrade op het afvalbrengstation naar containers

Postadres

Postbus 9199
1800 GD Alkmaar

Voor pers en media

Onze medewerkers zijn van ma-vr van 08:00 tot 17:00 beschikbaar.

Ben je een vertegenwoordiger van de media en heb je vragen over een onderwerp of een interviewverzoek? Neem tijdens kantooruren contact op met onze afdeling Communicatie.

Bel 072 541 13 11 (algemeen nummer van HVC)

Download de HVC app!

  • Directe toegang tot de afvalkalender.
  • Krijg notificaties als je de container aan de straat moet zetten.
  • Alle informatie over het scheiden van je afval altijd bij de hand.
Jongen met muts en telefoon in de hand, leunt tegen een plastic bak. In de plastic zitten lege schoonmaakflessen, een blikje en een leeg drinkpak.