Werkzaamheden Fluwijn en Ranonkelbij

In 's-Gravenzande werkt aannemer Nijkamp van maandag 8 september tot en met vrijdag 24 oktober in de Fluwijn en Ranonkelbij aan het warmtenet Westland.

Werkzaamheden

We halen de bestrating weg en graven daarna de leidingen op om de werkzaamheden uit te voeren. Na de werkzaamheden vullen we de sleuf weer aan met zand en herstellen we de bestrating en/of de groenvoorziening. 

Bereikbaarheid en planning

Om de woningen, wijk en basisschool bereikbaar te houden, voeren we het werk in twee fases uit. Op de plattegronden op deze pagina staan de werklocaties en verkeersomleidingen aangegeven.

 startdatumeinddatumlocatie
Fase 1maandag 8 septembervrijdag 3 oktoberFluwijn
Fase 2maandag 6 oktobervrijdag 24 oktoberRanonkelbij

verder goed om te weten over de werkzaamheden

  • De werkzaamheden zijn afgestemd met de gemeente Westland en nood-/hulpdiensten.
  • Woningen en de basisschool blijven - met iets meer moeite - bereikbaar.
  • Om de werkzaamheden uit te voeren vervallen er helaas een aantal parkeerplaatsen. Dit wordt met verkeersborden op locatie aangegeven.
  • Onze werkgebieden zetten we af met bouwhekken.
  • Ongeveer vijf dagen voor de start van de werkzaamheden plaatsen we de verkeersborden met daarop de tijdelijke verkeersmaatregelen. Voor ieders veiligheid vragen we u de borden en de aanwijzingen van onze collega’s op te volgen.
  • Tijdelijk zijn er meer transportbewegingen in de straat/buurt.
  • We zetten graafmachines en tractoren/kiepauto’s in voor het afvoeren van grond.
  • We gebruiken pompen om het grondwater af te voeren. Deze kunnen mogelijk voor wat geluidsoverlast zorgen.
  • De werkzaamheden mogen we uitvoeren tussen 07.00 uur en 19.00 uur. Over het algemeen werkt de aannemer tot 16.00 uur.
  • Onvoorziene (weers)omstandigheden kunnen van invloed zijn op de planning en/of de werkwijze.
  • Mogelijk moeten we tijdens de werkzaamheden de levering van warmte en warm kraanwater tijdelijk onderbreken. In dat geval ontvangen de betreffende klanten enkele dagen voor de leveringsonderbreking meer informatie van ons.

Tijdelijk ongemak en overlast

Wij realiseren ons dat werkzaamheden in de omgeving van woningen helaas altijd (geluids)overlast en ongemak veroorzaken. Samen met aannemer Nijkamp nemen we maatregelen om dit zoveel mogelijk te voorkomen en te beperken. Wij hopen op je begrip en medewerking. Heb je ideeën over hoe het beter kan? Wij horen deze graag. 

Contact warmtenet Westland

Heb je vragen over de aanleg van het warmtenet of wil je meer weten over bepaalde werkzaamheden?

Contact met HVC
HVC helm