Veelgestelde vragen
Kies een categorie of zoek op een trefwoord. Zo vind je snel en gemakkelijk een antwoord op je vraag.
Selecteer voor antwoord
Hoe werkt iDIN in de app?
Woon je in een recycle-tariefgemeente en heb je een account in de HVC-app aangemaakt? Dan vragen wij via de HVC-app of jij je adres wilt bevestigen met iDIN. Via ‘voor jou’ in het menu zie je het bericht staan om je adres te bevestigen.
iDIN is een manier om via jouw bank te controleren of je daadwerkelijk op het adres woont dat je hebt opgegeven in de app. Je logt daarbij in bij je bank. En wij checken dan alleen of het adres dat jij hebt opgegeven hetzelfde is als het adres dat bij jouw bank bekend is. Er wordt geen geld afgeschreven of andere bankgegevens aan ons doorgegeven. Met iDIN voorkomen we fraude en misbruik van jouw (adres)gegevens.
Klopt het adres, dan kun je verder met het aanmaken van een account en vanaf dat moment kun je in de app zien hoe vaak je restafval hebt aangeboden. Klopt het adres niet met het adres dat bij de bank bekend is, dan kun je de app wel gebruiken maar krijg je geen inzicht in je restafvalgegevens.