Veelgestelde vragen

Kies een categorie of zoek op een trefwoord. Zo vind je snel en gemakkelijk een antwoord op je vraag.

Filter

Selecteer voor antwoord

Neem contact op met onze klantenservice. Wij vertellen je graag meer over de mogelijkheden.

Selecteer voor antwoord

Nee, dat is geen probleem.

Selecteer voor antwoord

Als je een leveringsovereenkomst hebt met een vaste prijs en een vaste looptijd en je wilt deze voor het einde van het contract ontbinden, dan brengen wij hiervoor een opzegvergoeding in rekening. De hoogte van de opzegvergoeding is afhankelijk van de resterende duur van de overeenkomst.

Als je vragen hebt over de opzegvergoeding, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice.

Wil je weten tot wanneer jouw contract loopt? Bekijk dit op Mijn HVC

Selecteer voor antwoord

Voor elektriciteit en gas kan je zelf aangeven wanneer je de leveringsovereenkomst wilt laten ingaan. De start van de energielevering is 14 dagen na ondertekening van de leveringsovereenkomst. Deze staat aangegeven op je overeenkomst. Voor warmte is de datum van sleuteloverdracht bepalend, dit is altijd de datum dat de leveringsovereenkomst ingaat. Bij een renovatieproject (gas er uit, warmte er in) of bij een nieuwbouwwoning start de leveringsovereenkomst per de datum dat warmte geïnstalleerd wordt.

Selecteer voor antwoord

Ja, dat kan. Je moet dan wel rekening houden met een eventuele opzegvergoeding/boete van je huidige energieleverancier voor het vroegtijdig beëindigen van je leveringsovereenkomst. Wij vergoeden deze boete niet.

Selecteer voor antwoord

Nee, we nemen de boete bij contractbreuk met je huidige energieleverancier (de opzegvergoeding) niet over.

Selecteer voor antwoord

Word jij binnenkort aangesloten op het warmtenet, meld je dan nu online aan als klant.